Klanttevredenheidsonderzoek

Met een klanttevredenheidsonderzoek krijgt u inzicht in de sterke punten en de verbetermogelijkheden van uw product of dienst. U komt te weten hoe uw klanten over uw organisatie denken en hoe u de klantbeleving en tevredenheid verbetert. Tevreden klanten zijn immers de ambassadeurs voor uw organisatie.

Periodiek klanttevredenheidsonderzoek onder uw relaties

Door middel van het uitvoeren van een extern en onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek, weet u zeker dat het resultaat dat u ontvangt representatief is voor uw doelgroep. U krijgt inzicht in de meest opvallende zaken en komt te weten hoe tevreden uw relaties echt zijn. Bij het klanttevredenheidsonderzoek wordt er gekeken naar zowel positieve zaken als verbeterpunten. 

Wolting Marketing Support zorgt voor een betrouwbare respons binnen uw geselecteerde onderzoeksgroep. We voeren al 25 jaar klanttevredenheidsonderzoeken uit in Nederland en Vlaanderen.

klanttevredenheidsonderzoek btb
klanttevredenheidsonderzoek

Het meten van klanttevredenheid

In het klanttevredenheidsonderzoek meten we de klanttevredenheid door te kijken naar motieven, percepties, ideeën en suggesties van klanten. Hierbij meten we deelaspecten zoals de klanttevredenheid met betrekking tot de service, productkwaliteit etc. Uiteraard is het mogelijk het onderzoek uit te voeren bij deelpopulaties op basis van bedrijfsgrootte, klantengroep of regio. Het onderzoek kan op zowel op grote als op kleine schaal worden uitgevoerd en is dus echt maatwerk. In overleg met de opdrachtgever stellen we een gedetailleerde vragenlijst op. Het onderzoek wordt vervolgens telefonisch uitgevoerd, wat als voordeel heeft dat we ook de antwoorden goed kunnen interpreteren en kunnen doorvragen indien nodig. 

Onze sectoren – uw relaties
Onze klanttevredenheidsonderzoeken worden voornamelijk uitgevoerd in de bouw, industrie, vastgoed en logistieke sectoren. Kijk hier voor een compleet overzicht van alle sectoren.

Heldere rapportage klanttevredenheidsonderzoek

Afhankelijk van het aantal respondenten en het bereik, duurt een klanttevredenheidsonderzoek gemiddeld 2-6 weken. Na afloop van het onderzoek ontvangt u van ons een samenvatting van de meest opvallende zaken uit het onderzoek. Ook ontvangt u de tellingen van de antwoorden op uw vragen en een grafische ondersteuning. Tot slot ontvangt u de respons op respondentniveau in Excel. Op deze manier heeft u direct inzicht in welke relaties welke antwoorden hebben gegeven. Bij het onderzoek wordt, indien gewenst, de respons anoniem en vertrouwelijk verwerkt.

Onze projectmanager houdt u ook gedurende het onderzoek goed op de hoogte van het verloop van het onderzoek en de tussentijdse resultaten.

Complete ondersteuning voor uw marketing- en salesafdeling

Naast het uitvoeren van klanttevredenheidsonderzoeken, kunnen wij u ook ondersteunen op het gebied van andere marketingsupport. Zo kunt u bijvoorbeeld ook leads, marktinformatie en / of een dataverrijking van uw database ontvangen. Losse afname van diensten is mogelijk, maar met een combinatie van diensten kunnen wij uw marketing- en salesafdeling gedurende het hele jaar goed ondersteunen. Wij denken graag met u mee.