Sales afspraken

Accountmanagers zijn vaak druk met afspraken en hebben niet altijd tijd voor telefonische acquisitie. Of ze weten niet hoe ze dit het beste aan kunnen pakken. Herkenbaar? Wolting Marketing Support vult voor u de agenda’s van uw accountmanagers.

Wekelijks enkele concrete sales afspraken

Van accountmanagers wordt verwacht dat zij hun tijd besteden aan afspraken met (potentiële) klanten, op locatie of online. Door in gesprek te gaan worden immers de opdrachten verkregen. Telefonische acquisitie is nog altijd een belangrijke manier om in contact te komen met prospects en de agenda te vullen met kwalitatieve afspraken. Helaas blijft het zoeken naar new business en het maken van sales afspraken vaak liggen of levert het onvoldoende op. Dat komt omdat de accountmanagers in veel gevallen:

  • zich minder comfortabel voelen aan de telefoon;
  • telefonische acquisitie niet met groot enthousiasme uitvoeren;
  • het niet erg motiverend vinden als slechts 2 van de 10 belpogingen een gesprek oplevert;
  • hier eigenlijk te duur voor zijn.


De oplossing? Wij vullen (deels) uw agenda. Stroomlijn uw acquisitie; dat werkt efficiënter!

Het maken van sales afspraken is onze expertise. Wij zorgen voor kwalitatieve afspraken en een goede conversie! 

De uitgangspunten daarbij zijn de criteria die u van tevoren zelf aangeeft. Waar moet een bedrijf aan voldoen om voor een afspraak in aanmerking te komen? Geeft u de voorkeur aan een bezoekafspraak of is een online presentatie ook mogelijk? Wij regelen het. 

Vaak worden onze eigen complete en actuele databestanden gebruikt als basis voor deze campagnes. Daarbij weten we dat met hagel schieten niet werkt. Door onze continue verrijking van de juiste contactpersonen en het gebruik van goede bronnen als onze onderzoeken, webleads, e-mailleads en bijvoorbeeld beursleads, zijn wij in staat om gekwalificeerde goede leads te genereren voor u. Leads opvolgen vanuit uw eigen databestanden kan natuurlijk ook.

warme acquisitie
Sales afspraken techniek

Onze werkwijze – uw sales actie

In overleg met onze opdrachtgevers wordt een maatwerkcampagne met een sales actie voorgesteld. Deze bestaat uit de volgende stappen:

  • Dataselectie 
    Selecteer een batch bedrijven/instellingen en contactpersonen waar u graag mee in contact wil komen. Dit kan een selectie zijn uit uw eigen bestand of u gebruikt hiervoor onze uitgebreide database in de sector van uw keuze. Ook kan een selectie worden gemaakt via LinkedIn.
  • Script en voorwaarden 
    Op basis van uw unique selling points (USP’s) stellen wij een propositie/pitch op en stemmen we de details rondom de campagne af.
  • Belcampagne 
    Zodra de data is geselecteerd en de inhoud van het script  voldoet aan uw wensen, bellen we vanuit uw naam naar potentiële klanten. De afspraken worden ingepland in de agenda’s van uw accountmanagers.
  • Rapportage
    Wekelijks ontvangt u per e-mail een overzicht van de gemaakte sales afspraken en informatie aanvragen van potentiële klanten.
  • Evaluatie
    Tussentijds evalueren we samen met u hoe de actie loopt. Indien nodig wordt deze aangepast. Na afloop ontvangt u het complete Excel databestand met alle sales afspraken en evalueren we  met u wat de afspraken hebben opgeleverd.
 
Deze campagnes kunnen los worden ingezet, maar hebben een nog groter effect als ze onderdeel zijn van een grotere campagne. Door ze te combineren met bijvoorbeeld een Multi-Client Onderzoek, een webinar of online leadgeneratie, vergroot je de awareness.

Complete ondersteuning: meer dan alleen sales afspraken

Wij helpen u graag met uw complete marketing- en sales. Naast het maken van sales afspraken is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een recent en actueel adresbestand te ontvangen en / of eerst de leads te genereren met een Multi Client onderzoek. Daarbij is het mogelijk om een vast aantal uur per maand af te spreken per dienst, zodat u achteraf niet voor verrassingen komt te staan. Losse afname van diensten is mogelijk, maar met een totaalpakket aan diensten bent u het hele jaar ontzorgd.